Друк

Рішення учасників Міжнародного наукового керамологічного симпозіуму «Гончарне шкільництво на глобалізаційному роздоріжжі: нереалізовані можливості й перспективи розвитку»

 

7–11 липня 2008 року в гончарній столиці України, провідному осередку гончарного шкільництва країни – Опішному, відбувся Міжнародний науковий керамологічний симпозіум «Гончарне шкільництво на глобалізаційному роздоріжжі: нереалізовані можливості й перспективи розвитку».

Метою проведення Симпозіуму було з’ясування місця й ролі гончарних навчальних закладів у справі збереження й розвитку мистецьких традицій; визначення пріоритетів подальшого розвитку гончарного шкільництва.

На робочих засіданнях, під час дискусій, презентацій видавничих проектів учасники Симпозіуму наголошували на актуальності дослідження гончарного шкільництва в системі художньої освіти України та інших країн, констатували наявність численних невирішених проблем у даній галузі. Зокрема, негайного вирішення потребує проблема фахової літератури для гончарних шкіл, їх сучасного матеріально-технічного забезпечення. Обговорено проблеми працевлаштування випускників, у першу чергу, середньої ланки гончарної освіти, байдуже ставлення державних органів влади до гончарного шкільництва.

Учасники Міжнародного наукового керамологічного симпозіуму «Гончарне шкільництво на глобалізаційному роздоріжжі: нереалізовані можливості й перспективи розвитку»  одностайно вирішили:

 

Рекомендувати:

1. Створити всеукраїнську робочу групу з вивчення проблематики гончарної освіти в Україні.

2. Вважати необхідним розробку підручника з історії українського та світового гончарства, керамічної технології для мистецьких навчальних закладів.

3. Створити сторінку на сайті Інституту керамології – відділення Інституту народознавства НАН України, з форумом для обговорення актуальних питань гончарного шкільництва в Україні.

4.      Один раз на п’ять років проводити Міжнародний науковий керамологічний семінар, присвячений проблемам гончарного шкільництва, з опублікуванням матеріалів у спеціальному керамологічному щорічнику.

5.      Створити в Україні Центр інтегрування напрямків підготовки фахівців та розробити концепцію його діяльності.

6.      Вважати актуальним створення в Україні Науково-дослідницького інституту художньої освіти.

7.      Порушити клопотання перед Міністерством культури і туризму України про перетворення Історико-меморіального музею Олександра Пархоменка в с.Пархоменко Краснодонського району Луганської області в Музей гончарства Луганщини (Донбасу) на правах філіалу Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному.

8. Порушити клопотання перед Луганською обласною державною адміністрацією, перед Краснодонською районною державною адміністрацією про передачу напівзруйнованої будівлі колишньої гончарної майстерні Макарово-ярівської керамічної кустарно-промислової школи Історико-меморіальному музею Олександра Пархоменка з метою облаштування там музейної експозиції.

9. Порушити клопотання перед Пархомівською сільською радою про повернення селищу попередньої назви – Макарів Яр.

10.    Порушити клопотання перед Міністерством культури і туризму України про заснування в селищі Буди Харківського району Харківської області Музею будянського фаянсу на правах філіалу Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному.

11.    Розробити типову (базову) програму з мистецьких дисциплін для художніх навчальних закладів І-ІІ рівня акредитації.

12.    Розробити типову (базову) програму з гончарства для позашкільних і дошкільних закладів.

strong

Автор: Administrator

Тур в Египет.

Коментарі   

 
# Олена Щербань 13.01.2012, 06:50
Доброго дня, вельмишановане товариство!!!
УСІХ, хто причетний до мистецького освітнього процесу, до гончарного шкільництва, КОГО турбують питання перспективності навчання гончарному ремеслу в Україні і поза її межами, ЗАПРОШУЮ до активного обговорення зазначених питань.
Відповісти
 

Додати коментар

Захисний код
Оновити