«Фундатори музейних колекцій та реалії сучасного стану розвитку музейної справи»
Науковці Інституту керамології
взяли участь у Всеукраїнській науково-практичній конференції
«Фундатори музейних колекцій та реалії сучасного стану розвитку музейної справи»
(14 грудня 2012 року, Київ)
14 грудня 2012 року на базі Національного музею українського народного декоративного мистецтва відбулася Всеукраїнська науково-практича конференція «Фундатори музейних колекцій та реалії сучасного стану розвитку музейної справи», в якій взяли участь музейні працівники й науковці з Києва, Переяслава-Хмельницького (Київщина), Луцька, Сум, Черкас, Канева, Чигирина (Черкащина), Львова, Харкова, Рівного, Чернігова, Качанівки (Чернігівщина), Полтави, Миргорода й Опішного (Полтавщина).
Конференцію було присвячено 145-річчю від дня народження Миколи Біляшівського й 135-річчю від дня народження Данила Щербаківського – відомих українських археологів, музеологів, етнографів, мистецтвознавців, громадських діячів. {jcomments on}
Громадське обговорення щодо присвоєння Державній спеціалізованій художній школі-інтернату І-ІІІ ступенів «Колегіум мистецтв у Опішні» імені Василя Григоровича Кричевського
Первые гончары появились из-за головотяпства
текст: Юлия Минеева/Infox.ru
видео: Снежана Шабанова, Юлия Минеева, Ася Парфенова, Игорь Мостовой/Infox.ru
Археологи из самарского Института истории и археологии Поволжья выяснили, как зародилось гончарное мастерство. Об итогах 18-летней работы они рассказали корреспонденту Infox.ru.
О своей работе корреспонденту Infox.ru рассказали научные сотрудники Института археологии и истории Поволжья Наталья Салугина и Ирина Васильева.
Атрибутування глиняних виробів: суть проблеми
Сучасний музей покликаний зберігати відгомін давно минулих подій і водночас виявляти проблеми сьогодення, порівнюючи й аналізуючи їх. Необхідно, щоб на початку ХХІ століття розвиток музейної справи стане одним із провідних напрямів діяльності суспільства, оскільки рівень розвитку музеїв є одним із показників уваги до минулого [5, с.119].
В основі створення й розвитку музеїв лежить комплектування фондів – «цілеспрямований, плановий процес, що ґрунтується на методологічних принципах профільних дисциплін та музеєзнавства, процес виявлення і збирання предметів музейного значення для поповнення музейної збірки» [2, с.4]. Щоправда, майже всі колекції кераміки в Україні від кінці ХІХ й до кінця ХХ століття формувалися безсистемно, в основному зусиллями ентузіастів і випадковими надходженнями. У переважній більшості, особи, які передавали речі до музеїв, і особи, які комплектував музейні фонди кераміки, не мали фахових керамологічних знань [13, с.7], що, відповідно, відобразилося на атрибутуванні глиняних виробів.{jcomments on}
Більше статей...
- Національний біобібліографічний словник «Українські керамологи»
- Завершився VІ Національний конкурс публікацій на теми керамології, гончарства кераміки в Україні «КеГоКе-2012» (за публікаціями 2009 року)
- «Гончарство населення скіфського часу Дніпровського Лісостепового Лівобережжя»
- Опішнянський гончар Федір Задорожний (За матеріалами кримінальної справи)